En toen zat ik op Solomon eilanden

16 december 2013 - Honiara, Salomonseilanden

Aankomen in Honiara en daar mijn weg vinden was al een groot avontuur. Veel mensen die op straat rondhangen en die niets anders te doen lijken te hebben dan de tijd doorkomen. Veel vuil en heel erg warm.

Ben na 2 dagen naar Munda gevlogen en  vandaar doorgereisd naar Lola, heel klein eilandje. Hier bestaan min dagen uit bush walks, kano's tochten en zwemmen. Dat laatste vind ik een beetje eng omdat een familie haai rond circelt. 'Ze doen niets' zeggen ze, maar ik ben nog niet door...

Gelukkig hebben ze hier wifi. Nu ik alleen ben merk ik nog veel meer hoe fijn het is om mailtjes en reacties op de reisblog te krijgen. Overmorgen ga ik naar Gizo. Hoor positieve verhalen.

Wordt vervolgd!

1. Karin:
    16 december 2013
    Spannend Hilde! Volg je gevoel en als je niet wil zwemmen met haaien, mooi niet doen!
    Wat een geweldige reis!
  2. Karin:
    En nog gefeliciteerd!
  3. Helga:
    16 december 2013
    Hoi Hilde, ziet er bijzonder uit; een heel andere wereld. Heb extra aan je gedacht i.v.m. jouw verjaardag. Nog heel hartelijk gefeliciteerd, ook van Liebe. Groetjes, Helga.
  4. Theressa:
    Lieve Hilde,

Steeds volg ik je blog en bedenk ik hoe anders je leven nu even is , je zoveel mee maakt. Geniet ervan, ik denk aan je en van de week was je jarig, van harte nog!! Je hebt je eigen uitdagingen op een bijzondere manier. Ik wil je in ieder geval van ons allemaal een lieve groet overbrengen. Theressa, anne-joelle, elias en sifra
  5. Frida:
    16 December.
    Lieve Hilde,
    Weer een heel andere omgeving, je zilt je wel eens verbazen, maar wat een bijzondere ervaring ,na de luxe van Thailand, een omschakeling is het zeker, maar wel iets om over na te denken. Ik vind dat de foto"s een bijzonder beeld geven van de hele omgeving.Ik wens je een goede reis ,een hartelijke groet van mij Fried.
  6. Margriet:
    Hola Amiga,
    Wat een avonturen allemaal. Wat word je leven in Amersfoort straks saai! Ha ha.....
    Alvast gezellige feestdagen toegewenst en natuurlijk een super gezond, succesvol en uitdagend 2014!
  7. Anja Smit:
    Hoi Hilde,
    Nog van harte gefeliciteerd met weer een nieuw levensjaar, en nu al vol nieuwe stappen. Wat bijzonder om je verjaardag daar te vieren. Hoe heb je dat gedaan?
    Ervaar en geniet .
  8. Irene:
    16 december 2013
    Hoi Hilde, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardeag. We volgen je reisverhalen en bewonderen je in je mooie reis die je maakt. Geniet vooral.
    Hartelijke groet,
    Bas, Irene en Tom
  9. Marianne Houkamp:
    Lieve, lieve Hilde!
    Wat zie je er gelukkig uit in Bangkok, steeds relaxter lijkt het wel. Ben benieuwd of je je ook zou voelt. Maar alles verandert voortdurend natuurlijk, ook daar. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Op die dag was ik in Nijmegen, voor weer een weekend met Marjan, Vayrayogini.
    Ik wens je heel veel plezier en mooie ontmoetingen met jezelf en met anderen. Dikke zoen, Marianne
  10. Yvonne:
    16 december 2013
    Ook van mij felicitaties voor je verjaardag. Dit ziet er allemaal wel super relaxt uit, meer heb je toch eigenlijk niet nodig? En lukt het om contact te maken met de lokale bewoners, dat lijkt me wel gezellig als je alleen bent.
    Groetjes van Yvonne en Rein
  11. Bob:
    16 december 2013
    Geniet ervan,het is daar geweldig!
  12. Ingrid:
    16 december 2013
    Hoi Hilde, ook van mij nog gefeliciteerd natuurlijk.
    Ik vind het wel stoer dat je daar zo in je eentje rondloopt. Mooie foto's!
    Hoop dat je er van geniet! Groet, Ingrid
  13. Marianne:
    17 december 2013
    Hoi Hilde,
    Je hebt jezelf overtroffen door nu alleen te reizen! Dapper hoor.
    Ook dat is een bijzondere ervaring.
    Nog even en Gijsbert-Jan komt er aan!
    En inderdaad: nog van harte gefeliciteerd, geen garagefeestje dit jaar, maar we hebben er wel aan gedacht.
    Liefs, Marianne
  14. Frida:
    21 december 2013
    Zaterdag,21 Dec,
    Lieve Hilde, Wat een leuke foto van jou op weg naar Zigo,een stralende lach, de wind door je haar,puur genieten, en ook de de foto van het straatbeeld spreekt voor zich, rustig en gemoedelijk (althans zo lijkt het)En dan over enige dagen het laatste traject van de reis,ook spannend,een goede reis fijne Kerstdagen en een voorspoedig 2014.Liefs en groet,Fried.
  15. Akke Wijnja:
    23 december 2013
    Hallo Hilde,

Fijne Kerst in een warm land, hopelijk geniet je volop!

Lieve groet van Akke.
  16. Hetty:
    23 december 2013
    Lieve Hilde,

Dit is de derde keer dat ik reageer, ik heb de vorige keer niet gezien, dat ik op "Reactie plaatsen "moet klikken, waarschijnlijk.
    Het is ook al weer te laat om Jan-Jacob te bellen om te vragen hoe het moet.
    Ik vind het geweldig wat er allemaal op je blog staat en wat je dus meemaakt. Zo maken wij de reis ook een beetje mee.
    Op de dag van je verjaardag had ik je ook gemaild, maar mijn reactie stond er niet bij en Allison kwam er na mij wel op.
    Bij deze dus nog een keer: HARTELIJK GEFELCITEERD en nog heel veel jaren in goede gezondheid gewenst, zodat je de dingen kunt uitvoeren, die je graag wilt. Wel bijzonder, de locatie waar je nu was met je verjaardag. Het is knap, dat je hebt verwezenlijkt, wat je in je hoofd had. Ik ben benieuwd wat je verder nog gaat beleven en ik ben blij dat ik mijn mail-adres naar je hebt gestuurd om op de hoogte te blijven.
    Liefs, ook van George, Hetty.